Ouderbijdrage

De inzet van ouders is van groot belang bij het goed laten functioneren van de school. Onder verantwoordelijkheid van de groepsleerkracht ondersteunen ouders tijdens activiteiten binnen de school of tijdens excursies. In alle groepen zijn klassenouders en er wordt op meerdere gebieden om ouderhulp gevraagd.

Activiteiten van de oudervereniging worden betaald uit de vrijwillige bijdrage van ouders. Denk aan schoolreisjes, Sinterklaas, Kerst en dergelijke. Het innen van deze bijdrage gebeurt door de oudervereniging. Op basisschool Willem de Zwijger is de ouderbijdrage 40 euro per jaar, dit is inclusief het schoolreisje. U krijgt aan het begin van het schooljaar van de ouderraad een uitnodiging om dit te betalen.