Vreedzame School

Als Vreedzame school creëren we een leef- en leeromgeving waarin alle leerlingen op een zorgzame manier met elkaar omgaan. Leerlingen, leerkrachten en ouders voelen zich gezamenlijk verantwoordelijk voor het onderwijs, elkaars welbevinden en de omgeving. Op Willem de Zwijger bouwt iedere leerkracht aan een sterk pedagogisch klimaat waardoor elke leerling zich vertrouwd en veilig voelt.

Dit vinden we als Vreedzame school heel belangrijk en door alle jaren heen leren de kinderen hoe ze zich moeten gedragen als democratische burgers waarbij de school beschouwd wordt als een maatschappij in het klein. Zo hebben wij bijvoorbeeld een leerlingraad waardoor leerlingen meedenken over van allerlei onderwerpen. Willem de Zwijger geeft kinderen een stem!

Documenten