Wij zijn een kleinschalige, Vreedzame, gezonde basisschool

Willem de Zwijger is een kleinschalige, Vreedzame, basisschool met ongeveer 140 leerlingen. In ons gebouw is ook peuterspeelzaal ’t Dobbelsteentje. In het kader van de doorgaande lijn is dat heel prettig voor de samenwerking tussen peuters en kleuters.

De kinderen zijn verdeeld over 7 kleine (combinatie)groepen. Dat vinden we fijn want zo heeft de juf of meester de tijd om een band op te bouwen met elk kind en kan de doorgaande lijn bij de kernvakken, rekenen, taal en lezen, goed in de gaten gehouden worden.
Omdat we gezond leven en bewegen van groot belang vinden, krijgen de leerlingen 3x per week gymles van een vakleerkracht. Op Willem de Zwijger wordt klassikaal lesgegeven waarbij ook wordt gedifferentieerd, dat wil zeggen dat het aanbod waar nodig wordt afgestemd op de individuele leerling.

De school ligt midden in de wijk ’t Vrijveld maar er komen ook kinderen uit de omliggende wijken. Hierdoor is er op Willem de Zwijger sprake van een gemengde populatie met kinderen van verschillende achtergronden en culturen. Een echte afspiegeling van de maatschappij dus!

Wij zijn een kleinschalige, Vreedzame, gezonde basisschool

Onze kernwaarden

VEILIG

• Iedereen komt graag naar school